Nevolja sa sintesajzerima je,u stvari,svirati ih,shvatajući ih samo kao generatore zvuka i da svaki put treba krenuti praktično ni od čega.Mehaničke klavijature su ubačene na rane modele sintesajzera da bi ih učinile pristupačnijim 'muzičarima' koji nisu bili upućeni u principe komponovanja elektronske muzike.Ovo je za posledicu imalo nametanje predodredjenog statusa 'klavijatura',čega se sintesajzeri nikada nisu otresli.Isto važi i za primrnu tehnike sviranja klasičnih instrumenata sa dirkama.Tu su stvari krenule naopako.
Ova tendencija doživljava vrhunac sa Pompeznim solistima,tvorcima rokoko drndanja kao što su Rock Wakeman,Patrick Moraz i Vangelis.
Nešto slično,ali sa većim integritetom,radili su tzv. Eksperti.To su bili synth pioniri poput Beaver & Krause i Cecil & Margouleff (duet Tonto).Isto važi i za Jean Michel Jarrea i tipove kao što su Isao Tomita i Wendy (Walter) Carlos koji čija se muzika sastojala od sintetizovanih komada klasične muzike i sintesajzeri su korišćeni da bi se pogodila boja 'pravih' instrumenata.Čovek se zapita zašto su se uopšte trudili da koriste synth.
Svi navedeni umetnici su dostojni poštovanja koje se odaje matematičarima i kompjuterima (za njihove 'prevode') ali ne i onog koje pripada kompozitorima.
BEAVER & KRAUSE Gandharva |
TOMITA Snowflakes Are Dancing |
JEAN MICHEL JARRE Oxygene |
TONTO Zero Time |
WENDY CARLOS Switched On Bach |
https://www103.zippyshare.com/v/0tGjMsjy/file.html
https://www103.zippyshare.com/v/GfGFU46V/file.html
https://www103.zippyshare.com/v/4Zh8usfz/file.html
https://www103.zippyshare.com/v/GfcMdB8M/file.html
https://www103.zippyshare.com/v/f4ARivLt/file.html
Нема коментара:
Постави коментар