Претражи овај блог

понедељак, 29. мај 2023.

ELECTRONICS, SYNTHESIZERS AND EVERYTHING (Part XI - Jazz USA)

 


     Miles Davis je svojim epohalnim albumom 'Bitches Brew' otvorio vrata elektronski orijentisanim pristalicama fuzije.u to vreme su se pojavili Chick Corea,George Duke,Ian Hammer i Herbie Hancock.Svaki od njih nosi krivicu za povremeno traćenje svojih talenata na pseudo grandioznu ispraznost ili populistički tehno-funk.
     Hammerov album 'The First Seven Days' je vrhunac (u negativnom smislu) prvog,a za drugo su tipični svi albumi Hancocka od 'Headhunters' iz 1973,pa na dalje.Pre toga,ipak,Hancock je snimio nepravedno potcenjeni album 'Sextant',1972,na kome je iskoristio talenat programera Patrick Gleesona na jedinstven način.Od svih jazz instrumentalista,samo je Joe Zawinul (Weather Report) koristio sintesajzere sa izvesnom senzibilnošću,iako njihovi albumi od sredine sedamdesetih ukazuju na povećanje koeficijenta tehnoflasha.
     Od ostalih američkih izdanja vredi spomenuti i album 'I'm The One',Annette Peacock,1972,poznat po elektronskom tretiranju ljudskog glasa.

Bitches Brew 1970


The First Seven Days 1975


Sextant 1972


I'm The One 1972







Нема коментара:

Постави коментар

Karlowy Vary

       Post-punk grupa iz Zagreba, aktivna tokom osamdesetih. Nastali su kao Korowa Bar, da bi dolaskom pevačice Varje Orlić postali Karlowy...